Łosice

Spotkania w sprawie drugiej farmy wiatrowej w gminie Huszlew

Region Wt. 05.12.2023 15:44:05
05
gru 2023

W poniedziałek, 4 grudnia w Huszlewie, Kopcach i Mostowie odbyły się spotkania - dyskusje publiczne w sprawie opracowania studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.

Na terenie gminy Huszlew jest planowana budowa drugiej farmy wiatrowej. Budową farmy wiatraków składającej się z co najmniej kilkunastu turbin jest zainteresowana polska firma Solar ze Szczecina. Nie wszyscy mieszkańcy zgadzają się na taką inwestycję. Obawiają się m.in. szkodliwego pola magnetycznego.

- Ja będę miała wiatrak w odległości 700 metrów od domu. Pole magnetyczne wytwarzane przez te wiatraki jest bardzo szkodliwe. Już są zakłócane fale radiowe, telewizyjne i telekomunikacyjne. Przecież zdrowie jest najważniejsze - mówi pani Joanna Geresz.


Uwagi do projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Huszlew przyjmowane są do 6 grudnia. Organem właściwym do rozpatrzenia uwag będzie Wójt Gminy Huszlew Stanisław Stefaniuk.







Nasz reporter jest do państwa dyspozycji:
Sławomir Karczewski
+48.500106003

58 komentarze

Podpisz komentarz. Wymagane od 5 do 100 znaków.
Wprowadź treść komentarza. Wymagane conajmniej 10 znaków.
Stanowcze NIE dla wiatraków Śr. 06.12.2023 09:02:26

Absolutnie zła i szkodliwa inwestycja, nie tylko dla mieszkańców gminy Huszlew. Szkodliwość dla ludzi, oddziaływanie na środowisko i nie mniej istotne szpecenie krajobrazu to tylko pierwsze z brzegu argumenty przeciw. Stawiajcie sobie to na Pomorzu a nie na Podlasiu, tam są odpowiednie wiatry i puste, niezamieszkane tereny.

Sołtysie Pt. 08.12.2023 07:15:49

NIE MIERZ LUDZI SWOJĄ MIARĄ.

Mieszkanka Gminy Huszlew Śr. 06.12.2023 13:50:28

Popieram, inwestycją w takiej formie i lokalizacji jest szkodliwa.

Sołtys Czw. 07.12.2023 10:40:18

W czym szkodliwa, że kasy w Gminie będzie mniej, czy szkodliwa bo na dzierżawie wiatraka zarobi sąsiad a nie Ty sąsiadko?

STANOWCZE TAK! Czw. 07.12.2023 10:38:04

Ludzie, czy Wy nie macie własnego rozumu, jaka szkodliwość. Stań kobieto przy Spalarni śmieci, przy elektrowni węglowej, elektrowni atomowej, to może poczujesz równicę, zamiast niesprawdzone głupoty pisać!

Stanowcze NIE Pt. 08.12.2023 07:19:18

Napisał ten co stał pod elektrownią atomową :-) Może pomieszkaj pod wiatrakiem 40 lat i potem komentuj mężczyzno.

"TAK" WIATRAKOM! Pt. 08.12.2023 09:33:45

wole mieszkać nawet i 50 czy 100 lat pod wiatrakiem i oddychać czystym powietrzem niż być uzależnionym od ruskiego węgla i ropy!

Mam wrażenie Pt. 08.12.2023 11:33:45

Że nie musisz...

Mieszkaniec Gminy Czw. 07.12.2023 10:39:20

Nie popieram! sąsiad Twój kopcący piec jest bardziej szkodliwy

Dla Gminy Pt. 08.12.2023 07:22:26

Żeby była ekologia to każdy powinien mieć panele na dachu, a do tego jakoś się nie dąży. Niech gmina inwestuje w transformatorownię, ludzie kładą panele i to będzie wspólne dobro dla mieszkańców i czyste powietrze.

Mieszkaniec Gminy Pt. 08.12.2023 09:55:53

Może dokładniej z tymi argumentami? Jaka szkodliwość dla ludzi i jakie oddziaływanie na środowisko? Szkodliwość dla ludzi to jest wtedy, kiedy górnik zginie wydobywając dla Ciebie węgiel, albo zapadliska po kopalniach w Trzebni. Wszystko po to, żebyś TY mógł w spokoju podłączyć komputer do prądu i pisać brednie w internecie.

TAK DLA WIATRAKÓW Pt. 08.12.2023 09:22:32

Może w twojej ocenie szpecenie krajobrazu, ja tam wolę oglądać wiatraki a nie kominy i dym, więc swoje argumenty zostaw dla siebie.

Myślę więc jestem Śr. 06.12.2023 15:02:49

Komentarz Pana, który ma wiatrak 2km od domu pachnie sypniętym groszem. Wszystko i wszystkich byście sprzedali.

joanna Pt. 08.12.2023 09:29:41

Sypnięty groszem? Raczej logicznym myśleniem. Wy za to wszystko i wszystkich byście zablokowali. Wszystkie inwestycje! Przez was nasza gmina zginie w Polsce. Młodzi będą wyjeżdżać za granicę, do pracy za chlebem i godnym życiem i tyle będziecie ich widzieli bo tu nie będzie ŻADNYCH PERSPEKTYW NA PRZYSZŁOŚĆ, jak nie dacie możliwości rozwoju inwestycji gminie!

Pani Joanno Pt. 08.12.2023 11:43:41

Czy widziała Pani proponowany przez inwestora plan zagospodarowania? Gmina została określona jako wyludniająca się, to o jakim rozwoju Pani pisze. Plan zagospodarowania nie uwzględnia i całkowicie blokuje w gminie zabudowę jednorodzinną. Wiatraki tak ale nie pchajmy ich pod domy za wszelką cenę.

ŻUK 64 Wt. 05.12.2023 13:56:39

Dla zysku sprzedalibyście całą Polskę,chcecie budować Niemieckie inwestycje na prochach Polaków przez nich pomordowanych-wstyd i .hańba

gddkia Pt. 08.12.2023 12:05:49

A masz pretensję do tego gościa, który sprzedał ziemię pod budowę drogi po której jeździsz?

Sąsiad Czw. 07.12.2023 10:34:31

A ty ile masz lat? Nawet nie wiesz kto kogo mordował.?!!! Facet mówi, że będzie to Polska inwestycja to nie zazdrość tylko ciesz się, ze u nas nie na zachodzie.

Sąsiedzie Pt. 08.12.2023 07:25:32

Jak tobie ktoś interesowny coś obieca/powie to Ty w to wierzysz i radzisz innym tak robić?! Cóż pustą głową łatwo się potakuje.

Kownat Czw. 07.12.2023 10:31:45

Popieram, nasza Gmina będzie się rozwijać. Jestem za wiatrakami, bo chociaż lepiej wyglądają niż elektrownia atomowa.

Wyjedź z Kownat Pt. 08.12.2023 07:27:08

Zobacz świata kawałek, wróć i zacznij działać na rzecz rozwoju gminy/wsi.

nie pozdrawiam Pt. 08.12.2023 09:41:42

Jak widać, Ty najdalej to chyba byłeś w Łosicach, bo nie masz pojęcia, o tym co piszesz. Najlepiej to byście cofnęli gminę w kierunku czasów kamienia łupanego.

Mnie się bardziej Pt. 08.12.2023 11:07:21

Atomową podoba, nowoczesne budownictwo ma swój urok.

CejrowskiBIS Niedz. 10.12.2023 12:28:57

https://www.youtube.com/watch?v=xzPtMH7u4kA Do Polski wiatraki nie młodsze niż 4 lata? Ale dlaczego? Bo to będzie tania utylizacja.

energetyk Śr. 13.12.2023 11:52:41

Może na razie zamiast o wiatraki, to powalczmy o rozbudowę sieci przesyłowych, bo co nam z eko źródeł energetycznych, jak nie ma gdzie magazynować prądu. 60 mld zgarnął PiS za sprzedaż praw do emisji CO2 i za te pieniądze miał rozbudować sieci przesyłowe. Finalnie nie ma sieci i nie ma szmalu.

Benek Czw. 07.12.2023 10:32:55

Mi nie przeszkadzają, a jak moje dzieci mają mieć szanse na życie w bogatej Gminie to ja jestem na TAK

Sprzeciw Śr. 06.12.2023 12:59:35

Inwestycja całkowicie szkodliwa. Planowanych 21 ogromnych turbin. Cała gmina zablokowana. Plan zagospodarowania uwzględnia tylko interes inwestora. Coś takiego możliwe tylko w gminie Huszlew. W sumie w Huszlewie bedzie 37 wiatraków- idziemy na rekord.

rowerzysta Czw. 07.12.2023 12:39:49

Fajnie jest, gdy do nas płynie "czysty prąd " z elektrociepłowni Siekierki albo innego Bełchatowa. opalanych węglem. Abyśmy my mieli czysty prąd, a Warszawiacy i Bełchatowianie niech umierają od smogu węglowego. Co to nas obchodzi. To może zamiast wiatru i paneli na terenie gminy Huszlew trzeba pobudować elektrociepłownię i zasilać ją węglem z Bogdanki - będzie zdrowiej i ciszej. Każdy chce mieć tani prąd, a nikt nie chce u siebie jego lokalizacji. Wiatraki be, panele be, atom be, turbiny wodne be, to zdecydujcie się czy chcecie mieć prąd czy nie. To oczywiście dotyczy całej Polski. Nie możecie udawać, ,ze prąd bierze się znikąd. Pokupcie sobie dynama i będziecie zadowoleni.

rowerzysta 2 Pt. 08.12.2023 06:42:29

Popieram argumenty - jestem na TAK

Idea1 Pt. 08.12.2023 08:06:12

Rowerzysto, Ja też chcę czysty prąd, chcę go wytwarzać u siebie, chcę abyś i Ty go wytwarzał i sąsiad, sołtys, ŻUK 64, mieszkanka i mieszkaniec i ten z Kownat , Benek i jego dzieci, Ona też niech ma czysty prąd, Irmina, ja nie żałuję nikomu. ALE TO NIE INTERES ABYŚMY WYTWRZALI GO WSZYSCY, WIĘC NIE MÓWCIE MI CZY WIATRAK 700m CZY 500m OD DOMU MA MI SIĘ PODOBAĆ.

To wszystko Pt. 08.12.2023 07:30:03

Urocze i chwalebne ale gdzie jest ten nasz czysty prąd??? Przyjdź na spotkanie i wyjaśnij.

rowerzysta Pt. 08.12.2023 09:43:57

Gdybyś czytał uważnie, to zauważyłbyś, że słowo czysty prąd wziąłem w cudzysłów. Miałem na myśli, że produkcja tego prądu jest szkodliwa dla regionu gdzie zlokalizowana jest elektrociepłownia, a Ty z tej właśnie dostajesz produkt końcowy, którego wytworzenie na Ciebie nie wpływa tak negatywnie, jak na ludzi mieszkających w pobliżu "fabryki prądu" (znowu cudzysłów). Chodzi o to, abyśmy wszyscy poczuli solidarność z mieszkańcami np. Bełchatowa i część negatywnych skutków wzięli na siebie, a nie czekali tylko na gotowiznę.

Ona1212 Śr. 06.12.2023 13:18:43

Biznes i myśl o możliwości zarobienia dużych pieniędzy odbiera władzom rozum, całkowicie zostali zaślepieni pieniędzmi. Nawet nie zauważyli jak zostali zmanipulowani i gminną miejscowość okrążyli zakazem zabudowy. Nie rozumiem sensu produkowania ekologicznej energii kosztem zdrowia okolicznych mieszkańców, czy to jest moralne ? Mieszkańcy Gminy ze Wschodniej Polski mają obowiązek poświęcić siebie i swoje dzieci dla powiększenia dochodu i wzbogacenia się biznesmena i jego ukrytych wspólników może miejscowych i pozamiejscowych, wysoko postawionych ?

ONA2323 Czw. 07.12.2023 10:42:06

I właśnie dlatego Ci na zachodzie Polski zawsze będą od nas mieli lepiej, bo chociaż o swojej gminie mądrzej myślą i maja więcej rozumu.

ONA na TAK Pt. 08.12.2023 06:25:17

Droga sąsiadko, sama ni rozumiesz co piszesz: cyt "Nie rozumiem sensu produkowania ekologicznej energii.." - to jest ekologiczna ? Czy szkodliwa??? ZGADZA się jest ZDROWA i EKOLOGICZNA - NIE SZKODLIWA!!!

obatel Pt. 08.12.2023 09:53:58

Nie zauważyłaś chyba, że wszystkie elektrownie są zlokalizowane w centralnej i zachodniej Polsce, więc odpowiedz sobie na pytanie dlaczego tak ma być? Chce mieć wschód energie, to niech sobie wyprodukuje kosztem komfortu wschodnich obywateli, a nie dyskomfortu obywateli z centrum i zachodu kraju. Każda inwestycja jest biznesem, ważne aby opłaciło się i inwestorowi i obywatelom. Przecież obecne elektrownie nie działają charytatywnie tylko zarabiają kasę. Chciałabyś, aby instytucja państwowa czy prywatna wywaliła miliardy na budowę źródła powstawania prądu za dziękuję?

Pan inwestor Śr. 06.12.2023 13:24:31

Twierdzi, że większość mieszkańców jest za inwestycją? A na jakiej podstawie? Czyżby był stąd?? Nikt mieszkańców o to nie pytał. Kolejny przykład wprowadzania ludzi w błąd. To nieuczciwe.

Pani Inwestor Pt. 08.12.2023 06:27:10

Skoro jesteś mieszkańcem Gminy- to czemu sama nie byłaś na kilku spotkaniach w Gminie z Inwestorem prze CAŁY ROK? Bo się nie interesujesz! Ja byłam i widziałam i słyszałam

Trzeba było Pt. 08.12.2023 08:30:35

Zawołać skoro się interesujesz. Zadbać o interes mieszkańców.

A.H.Z.H. Sob. 09.12.2023 05:38:13

Mnie to dotyczy i bardzo się martwię, nie zazdroszczę nikomu pieniędzy.

EwaXX Sob. 09.12.2023 05:25:04

Ilu altruistów się wypowiada. My tego zielonego prądu nie dostaniemy. Nas jedynie obstawią wiatrakami. Po to jest ta minimalna odległość.

Inwestycje Sob. 09.12.2023 05:28:32

Kurnik I i wiatraki. To jest opcja ROZWOJU. Kurczaki jemy, z prądu korzystamy. Jedna i druga opcja uciążliwa z powodu bliskości.

Irmina Śr. 06.12.2023 21:17:19

Proszę poczytać o tym! Niemcy likwidują przecież wiatraki, nawet Hiszpania. A Polsce trzeba będzie ich wepchnąć! Mają ogromne zapasy! A my się godzimy się na to? .....Idziemy niczym "jak owce na rzeż" ! Zastanówcie się do czego to doprowadzi, kto tylko na tym zyska???

Mieszkaniec Gminy Pt. 08.12.2023 11:24:33

A byłaś kiedyś w Niemczech? Widziałaś ile wiatarków tam stoi? Najwyraźniej nie a potem piszesz takie głupoty i siejesz dezinformację! Chcemy żeby Polska była niezależna energetycznie, a wiatrak jest najbardziej ekologicznym źródełm energii

Irmina Czw. 07.12.2023 18:23:25

Coś ci się chyba pomyliło człowieczku! Ja nie czytam po hiszpańsku, jak tu piszesz, tylko o tym czytam w polskich mediach i po polsku! Tak ci trudno było to zrozumieć!?? Włącz myślenie! To cię nie powinno boleć!!!! Nie podszywaj się poniżej za mnie, pod mój nick!

Irmina 2! Pt. 08.12.2023 06:29:47

To czytaj Irminko ze zrozumieniem, że Hiszpania zwiększa liczbę wiatraków, bo chce mieć czyste niezanieczyszczone węglem, ani spalinami powietrze!

Irmina Czw. 07.12.2023 10:43:33

A ty po Hiszpańsku umiesz czytać, że wiesz że likwidują wiatraki. Oni budują w każdym roku 3x więcej. Włącz lepszy tłumacz , to zrozumiesz.

fritz Pt. 08.12.2023 12:17:04

Zanim podejmie się decyzje w sprawie farm wiatrowych, należy wcześniej wyedukować mieszkańców, żeby dyskusja była merytoryczna, a nie podparta bajkami z mchu i paproci. Strona społeczna powinna na spotkanie zaprosić ekspertów o ugruntowanej i potwierdzonej wiedzy i doświadczeniu i wtedy spierać się na rzeczywiste a nie wydumane argumenty.

Mróweczki Pt. 08.12.2023 07:51:33

Ten chce patrzeć, ten nie chce, ten na TAK bo świat uratuje, ten na NIE bo sąsiad zarabia. Zrozumcie, że to co dobre dla ludzkości nie jest korzystne finansowo. Wszystko to biznes. Nasze życie krótkie, budowanie farmy wiatrowej to nie łapanie pcheł, lokalizacja jest ważna i ludzie też są ważni bo to jest tylko/przede wszystkim biznes. To nie jest ratowanie Świata.

mieszkaniec Czw. 07.12.2023 05:54:55

Tak, tak, wiatraki szkodzą i przeszkadzają, ale smog z palenia węglem jest cacy i ok! Ile osób rocznie umiera przez zanieczyszczenia ?! Chcemy czystej energii!!

Antoni Pt. 08.12.2023 06:27:05

Zgadzam się w 100 procentach!!!

Sołtys Czw. 07.12.2023 10:44:13

Popieram! Wolę patrzyć na wiatraki i oddychać czystym powietrzem

mieszkaniec 2 Czw. 07.12.2023 10:35:30

Popieram, dobrze mówisz. Lepiej patrzyć na wiatraki, zamiast na kominy!!

Mieszkanka 3 Pt. 08.12.2023 07:37:04

"Cóż, że przyłbica otwarta, kiedy łeb zakuty" będziecie oglądać wiatraki i tyle z tego będzie.

Mieszkanka Czw. 07.12.2023 14:41:03

Walczmy o panele na każdy dom to nie będzie palenia węglem. Dostęp do czystej energii powinien być równy.

Mieszkanko Pt. 08.12.2023 13:00:46

Nie musisz walczyć, tylko wydaj 50tys i będziesz je miała na dachu- tylko najpierw wyremontuj swoją chałupę

Panele u wszystkich i Pt. 08.12.2023 19:14:47

Wiatraki nie potrzebne. Czego nie rozumiesz?? Gdyby gmina o to zabiegał dla mieszkańców wiatraki nie musiały by podchodzić pod domy.

Oburzające Śr. 06.12.2023 13:19:33

Pan ma wiatrak 2km od zabudowań na 500m by się nie zgodził ale na 700m by pobudował na każdej działce..... cóż chyba nie mogę tego skomentować tak jak ta wypowiedź zasługuje.