Łosice

Uczniowie z Niemojek w Krakowie i Wieliczce

Region Śr. 16.06.2021 13:54:45
cze 2021

Od 9 do 11 czerwca uczniowie Szkoły Podstawowej im. Stefana Żeromskiego w Niemojkach wraz z opiekunami wzięli udział w wycieczce do Krakowa i Wieliczki.

W środę 9 czerwca uczestnicy rozpoczęli podróż sprzed siedziby szkoły. Po 7 godzinach dotarli do Kopalni Soli w Wieliczce, gdzie pod opieką przewodnika podążali licznymi podziemnymi korytarzami.

- Zobaczyliśmy wspaniałe kaplice, różnorodne rzeźby solne, urokliwe podziemne jeziora oraz oryginalne urządzenia i sprzęt górniczy. Następnie udaliśmy się na nocleg i posiłek w hotelu w Krakowie. W czwartek 10 czerwca, z samego rana wyruszyliśmy na wycieczkę do Energylandii. Przez około 8 godzin mogliśmy przeżywać niezapomniane chwile na najszybszych i najwyższych kolejkach górskich, w tym 14 rollercoasterach, licznych karuzelach i urządzeniach ekstremalnych. Obejrzeliśmy dwa pokazy kaskaderskie – pisze Anna Zaniuk, organizator wycieczki.

11 czerwca po śniadaniu i wykwaterowaniu z hotelu uczestnicy ruszyli do Krakowa, gdzie wraz z przewodniczką rozpoczęli zwiedzanie dawnej stolicy naszego kraju. Była okazja odwiedzić Wawel, malowniczy Stary Rynek, nabyć pamiątki w krakowskich Sukiennicach, na własne oczy zobaczyć słynny ołtarz wykonany przez Wita Stwosza, znajdujący się w Kościele Mariackim, usłyszeć grany z wieży hejnał oraz odbyć spacer ulicami Krakowa i przywitać się ze Smokiem Wawelskim. O godz. 21.00 uczestnicy wycieczki powrócili do Niemojek.

Nasz reporter jest do państwa dyspozycji: